Vážené členky a členové Senior parlamentu,
po delší časové odmlce mám pro vás pozitivní zprávu. Podařilo se po technické stránce vyřešit další provoz stránek Senior parlamentu a jeho hlavní organizátoři jsou připraveni pokračovat ve stejném duchu, jako tomu bylo ještě na podzim loňského roku.
Já se těším, že budu moci sledovat vaše diskuze. Obsah stránek bude pravidelně aktualizován a budete seznamování s nejnovějšími návrhy zákonů tak, jak přicházejí do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Na vaše podněty se hlavně těším i ze své nové pozice předsedy ústavně-právního výboru Poslanecké sněmovny.
Děkuji všem aktivním členům, že se znovu zapojí do diskuzí a doufám, že jejich názory budou použity někdy i v tom našem Parlamentu na Malé Straně.
A snad se po delší době konečně podaří zorganizovat setkání členů Senior parlamentu u nás v Praze ve Sněmovní ulici.
Váš
Radek Vondráček
Vláda předložila sněmovně návrh zákona
Je vhodné zvýšit přídavek na dítě o více než 25%?
Navrhuje se zvýšit přídavek na dítě o víc než čtvrtinu. Návrh zároveň obsahuje také rozšíření okruhu nezaopatřených dětí, které na přídavek budou mít nárok. Navrhuje se zvýšit hranici příjmu rodiny, od které mají nárok na tuto dávku. Doposud byl hranicí 2,7násobek životního minima rodiny, nově to bude 3,4násobek. Změny by měly začít platit od 1. dubna 2021.
Diskuze a hlasování u tohoto návrhu již není aktivní.
Růžena Malinkovičová
08.07.21
Jen pro pracující´
rodiče.
Věra Térová
02.05.21
ANO vždyť by to mělo být pro děti. Od narození až do ukončení studií stojí dítě mnoho peněz. Pokud nám záleží na tom, aby z dítěte vyrostl vzdělaný člověk.
Jiří Šabrata
15.04.21
Nevím, jestli taková sekera do státního rozpočtu je spíše idealistická než zodpovědná. Před krizí, jejiž stín se blíží k našim dveřím. Zvyšuje mandatorní podíl výdajů a snižuje manévrovací schopnost rozpočtářů. Něco jako utahování smyčky...Ale maminky budou mít aspoň chvíli radost.
Milan Hemzal
13.04.21
Děti nejsou výdělečný podnik a přídavek na dítě je nemravnost. Proč by kdokoliv měl nedobrovolně přispívat na cizí děti? Pokud rodiče nemohou kvalitně uživit děti, pak je společnosti špatně nastavena a to je potřeba řešit, ne socialisticky rozhazovat peníze navíc bez zárúky kvalitní výchovy.
Lenka Obertová
25.03.21
Určitě bych ho zvýšila dětem samoživitelů a těm, kde rodiče pracují.
Lubomír Sazeček
21.03.21
Zvýšení přídavků by asi počet dětí neovlivnilo, ale zásadně vázat na pracovní činnost jednoho z rodičů!
Jaroslav Musílek
12.03.21
Podle mne se zvýšením přídavku zvýší u některých rodin počet dětí!!!Doufám ,že to není záměr ps.
Dana Novotná
10.03.21
Přesně souhlasim s paní Jurkovičovou
Viktor Kopper
04.03.21
zlepšení podmínek ošetřovného v této době se stává jedním z důležitých protiepidemiologických opatření - přispívá k snížení mobility lidí .
Aloisie Jurkovičová
02.03.21
Přídavek na dítě bych doporučila zvýšit , ale jen třeba do tří dětí. To proto, aby nedocházelo k tomu, že si někteří občané tímto " vydělávají"
Miroslav Pospíšil
02.03.21
To je špatné řešení. Na tomhle zákoně o přídavcích na dítě vydělají akorát ti, kteří nechtějí pracovat a žijí z přídavků. Řešením je - Ano, jdi pracovat a stát Ti umožní , aby sis ušetřené daně schoval doma pro děti. Paní Maláčová, jak vidím, tak zase nemá co dělat.
Milos Adam
02.03.21
Je to spatny smer, odtrzeny od realneho zivota. Zadne pridavky. Pouze slevy na dani. Podporovat pracujici rodiny. Dlouhodobe nepracujici by nemeli byt podporovani k tomu, aby nehledaly praci.
Zdeněk Škromach
22.02.21
Je to správný směr.
Milan Takáč
05.02.21
S podporou rodin s dětmi v zásadě souhlasím. Je však nutno přijmout taková opatření, aby tyto prostředky sloužily doopravdy k zajišťování potřeb dítěte a ne jeho rodičů. Dovedl bych si představit i systém poukázek na konkrétní dětské zboží (oděvy, boty, školní potřeby atd.)
Zdenek Roman
27.01.21
Podpora rodin je nutná a měla by se pravidelně valorizovat. Náklad na jedno dítě je během života cca 2 mil korun a jak říká klasik, nemůžete mít důchod od dětí, které jste si nepořídili.
Miroslava Kapalová
25.01.21
Omlouvám se, nedopatřením jsem to zmáčkla 2x.
Miroslava Kapalová
25.01.21
Pane Sazeček do toho příjmu rodiny se bohužel dávky počítají. také mně to štve, zejména ty dlouhodobé, dá se říci i trvalé. Napadla mne i hříšná myšlenka, jestli se nepočítá, tak jako u všech dávek i s nelegálnímu migrantíky, aby netrpěli nouzí a chtěli u nás pobývat?
Miroslava Kapalová
25.01.21
Pane Sazeček do toho příjmu rodiny se bohužel dávky počítají. také mně to štve, zejména ty dlouhodobé, dá se říci i trvalé. Napadla mne i hříšná myšlenka, jestli se nepočítá, tak jako u všech dávek i s nelegálnímu migrantíky, aby netrpěli nouzí a chtěli u nás pobývat?
Lubomír Sazeček
25.01.21
Je dobře, že se v návrhu hovoří o příjmech rodiny, protože neočekávám, že se za příjem rodiny počítají dávky. Příjem chápu jako plat (odměnu, či jinak vyjádřeno), za odvedenou práci!
Frantisek Stanek
22.01.21
NE a to z mnoha důvodů jedním z nich je že není funkční zákon o sociálním bydlení a zákon o důchodové reformě. Řešením je možnost výdělku (CHUDOBA) na zajištění základních životních potřeb. Bez toho aby situaci řešil stát na úkor státního rozpočtu. Norsko má minimální mzdu 200 000.
Jaroslav Frank
21.01.21
Na níže položenou otázku jsem si hned našel na internetu odpověď. Pirátské vedení Prahy buduje v Troji v blízkosti Trojské lávky a renomovaného parku Stromovka zřejmě pro tyto " STRPĚNCE" BEZ VĚDOMÍ PRAŽÁKU krásný bílý stanový tábor odpovídající i kultůře budoucích obyvatel (viz stránky na seznamu
Jaroslav Frank
20.01.21
Přátelé senioři. Co víte o novele zákona vydaného 14.5.2019 Velkým senátem Evropského soudního dvora o osobách,kterým byl odmítnut, nebo odebrán azyl a kterým se bude říkat "STRPĚNCI" a co z toho plyne pro nás. Naše televize a vláda mlčí, tak možná někdo z VÁS má bližší informace, nebo je to bluf ?
Jaroslav Frank
20.01.21
NE, a přidávám se v souhlasu k příspěvku pana Hemzala, který vystihl plně situaci mnoha rodin, kde z příspěvků na děti žije celá rodina a plně schopní rodiče vyhlížejí z oken, jak gádžové chodí do práce. Kde jsou sliby ČSSD, že se budou prověřovat přiznání důchodů a invalidity z dřívější doby ???
Miroslava Kapalová
20.01.21
Vzhledem k současné inflaci, i k tomu, co v budoucnu pravděpodobně přijde, se zvýšením přídavku souhlasím. jen bych trochu apelovala na rodiče a vychovatele, aby se snažili děti nasměrovat jinam, než ke spotřebitelskému bezhlavému konzumu. Dětská duše je tak krásně naivní a otevřená...
Miroslava Kapalová
20.01.21
Info pro p. Pospíšila. i v tomto zák. je určeno od které výše výdělku nebude příd. na dítě vyplácen a lidé s příjmem cca nad 29000,- na rodinu, nebudou mít na přídavek nárok. Jiná otázka je u některých rodin jeho využití, zde by měli zapracovat v součinnosti soc. prac. školy i org. samosp.
Miroslav Pospíšil
19.01.21
Ano, ale adresně. Já když jsem kdysi dávno pobíral přídavky na děti, tak jsem musel dokládat různé papíry o tom, kolikatinásobek životního minima to vlastně pobírám. Když jsem se to toho limitu nevešel, tak mně dětské přídavky sebrali.
Ladislav Kašpar
19.01.21
Souhlas v plném znění s příspěvkem p. Sazečka.
Milan Hemzal
19.01.21
NE, protože stát udělal z plození dětí předmět podnikání bez osobní odpovědnosti podnikatelů-rodičů.
Lubomír Sazeček
19.01.21
To zvýšení bych ještě schválil. Co bych nerozšiřoval je rozsah osob, kterých se to bude týkat!
Věra Térová
19.01.21
Jedná se o podporu mladých rodin s dětmi proto je podpora zvýšení přídavku na dítě jednoznačná.
Dagmar Poláková
19.01.21
Hlasuji pro ano, ale mám obavy, že přídavek na dítě opět některé rodiny zneužijí a použijí na jiné účely, než pro potřeby dítěte.
Bohdan SALVET
19.01.21
Je to myslím v souladu s celkovou koncepcí podpory rodiny...
Jaroslav Vítek
19.01.21
Je to jen část podpory rodin, ale určitě vhodná
Vratislav Kozák
19.01.21
Zvyšují se důchody, měly by se i zvyšovat přídavky na dítě. Přídavky na dítě by však neměly být hlavním důvodem pro založení rodiny.
Miroslav Šmiřák
19.01.21
Zvýšení přídavku na dítě je jen jednou částí podpory ke zvýšení porodnosti v ČR. Ale podpora rodin s dětmi by měla být razantnější a mnohostranná.