Vážené členky a členové Senior parlamentu,
po delší časové odmlce mám pro vás pozitivní zprávu. Podařilo se po technické stránce vyřešit další provoz stránek Senior parlamentu a jeho hlavní organizátoři jsou připraveni pokračovat ve stejném duchu, jako tomu bylo ještě na podzim loňského roku.
Já se těším, že budu moci sledovat vaše diskuze. Obsah stránek bude pravidelně aktualizován a budete seznamování s nejnovějšími návrhy zákonů tak, jak přicházejí do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Na vaše podněty se hlavně těším i ze své nové pozice předsedy ústavně-právního výboru Poslanecké sněmovny.
Děkuji všem aktivním členům, že se znovu zapojí do diskuzí a doufám, že jejich názory budou použity někdy i v tom našem Parlamentu na Malé Straně.
A snad se po delší době konečně podaří zorganizovat setkání členů Senior parlamentu u nás v Praze ve Sněmovní ulici.
Váš
Radek Vondráček
Vláda předložila sněmovně návrh zákona
Souhlasíte s navrženou změnou ústavy, aby stav nebezpečí na celém území státu mohla nově vyhlásit i vláda?
Cílem návrhu ústavního zákona je v první řadě zakotvení stavu nebezpečí na ústavní úrovni, přičemž nově bude moci stav nebezpečí vyhlásit na celém území státu nebo jeho části i vláda. Dále návrh doplňuje a zpřesňuje ustanovení o prodloužení volebního období a odkladu konání voleb, zakotvuje na ústavní úrovni Ústřední krizový štáb a zpřesňuje publikaci rozhodnutí o vyhlášení krizových stavů.
Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO
(50)
Hlasuji pro NE
(13)
Komentovat
MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.
Miloslav Svozil
17.07.21
ANO, neboť než se poslanci sejdou a předvedou se před kamerami, bude po všem. ANO? vláda má rozhodnout, na to je vládou
Milena Bíbrlová
05.05.21
Hlasuji ne. Jsme parlamentní demokracie.
Věra Térová
02.05.21
Jednoznačně ano a komentář je stejný jako pana Smiřáka
Milos Adam
28.04.21
Urcite ano. Cast poslancu se ukazala jako naprosto nezodpovedna particka, ktera hazela vlade klacky pod nohy a vubec ji nevadilo, ze poskozuje zdravi a zivoty lidi a likviduje firmy, podnikatele,..... Kdyz je maler, musi to jit mimo ceske poslance.
Jiří Šabrata
15.04.21
Otcové naší Ústavy nemohli myslet na všechno. Budiž jim odpuštěno po přijetí tohoto Dodatku.
Lubomír Sazeček
14.04.21
Ústava sice není trhací kalendář, ale postupem času a vývojem doby zřejmě budou nějaké dodatky nutné! Není to ve světě nic neobvyklého!
Miroslav Pospíšil
13.04.21
Ústava není trhací kalendář, aby se měnila každou chvíli podle nálady obyvatelstva. Ústavu ČR jsem četl několikrát a vypadá, že je definována dost podrobně. Jinak nevím, jaká je definice " stav nebezpečí."
Josef Kreutzer
12.04.21
Kdo by pak rozhodl o tom, co je "nebezpečí"? Sama vláda...
Lubomír Sazeček
16.03.21
Také se mi nelíbilo účelově měnit Ústavu podle ****bních průzkumů věř. mínění. Stejně nešťastně komentovaný zákon o Nouzovém stavu a jeho aplikace na penalizaci trestních činů. Nu což, vznikla nám tu 3. komora Parlamentu, Komora soudcovská!
Ladislav Kašpar
16.03.21
Dobrodruhů bez úcty k zákonům by se našlo jistě dost. Souhlas. Tak proč se dnešní dobrodruzi snaží vloupat do ústavy a něco měnit k obrazu svému? A také nechápu v jiném komentáři jakou souvislost má naše ústava s EU.
Lubomír Sazeček
13.03.21
Omezování legislativních procesů "trvajícími" rozpory ve vládě se nedá zdůvodňovat. Koneckonců předkládat návrhy zákonů je právo celé PS, tedy i opozice. Nakonec poslední doba to ukazuje. Největší šance na změnu ****bního zákona se dávají opozičnímu návrhu!
Jaroslav Frank
13.03.21
V současné době se změnou ústavního zákona nesouhlasím s ohledem na trvající rozpory ve vládě a nestabilní názory v evropském společenství
Miroslav Šmiřák
12.03.21
Samozřejmě ano. Vláda je odpovědná za chod státu a za správu země. Tuto pravomoc potřebuje. I když určitá vazba na Parlament na tam asi měla být.
Miroslav Šmiřák
12.03.21
Samozřejmě ano. Vláda je odpovědná za chod státu a za správu země. Tuto pravomoc potřebuje. I když určitá vazba na Parlament na tam asi měla být.
Lubomír Sazeček
12.03.21
Je potřeba zákon dobře prodiskutovat a zpracovat tak, aby náhodou nevznikaly podivné nápady ho po 8 měsících měnit. Dobrodruhů bez úcty k zákonům by se našlo jistě dost. Koneckonců vidět to je na každém kroku. Nakonec může být vázán na kontrasignaci prezidenta.Ale každá komplikace neprospívá záměru.
Jarmila Kosíková
12.03.21
Odpadne ztrátový čas e sněmovně žvaněním opozice.
Lubomír Sazeček
12.03.21
Primárně je chyba, že se nějaký návrh zákona předjímá jako případné aplikování jednou konkrétní (současnou) osobou. Nikdo nebude ve své funkci věčně a proto se ústavní zákony musí navrhovat tak, aby nebylo nutné je po čase překopávat. Předpokládám, že návrh zákona nemá působit jako válečný strašák!
Dana Novotná
10.03.21
Jsem toho názoru, že jakékoliv nebezpeči je velice špatné, ale vyhlašovat by ho mêli kompetentni lidé, nemám na mysli třeba p.premiera.
Jaroslav Skala
08.03.21
Nebezpečí vyžaduje rychlou reakci, je to základní instinkt pro všechny živočišné druhy.
Ladislav Kašpar
07.03.21
Je zde několik názorů které zpochybňují roli PS, mají ji za žvanírnu a chtějí dát vládě na 8 měs.do rukou to co ji nepatří je fakt. Je toho víc co tady nevnímáte p. Sazečku. Co jste správně pochopil je že nejsem babišovská ovce z čehož plynou mé komentáře a zda jsou vyhraněné či útočné je má věc...
Ladislav Kašpar
07.03.21
..a vám se při vnímání toho zbytečně zvedá TK. Mou otázkou jste se nezabýval a už kladete nějaké irelevantní otázky své. Třeba se vás někdo ujme a odpoví. A nemáte zač.
Lubomír Sazeček
05.03.21
Pane Kašpare, proč tak útočně. Jste jediný, kdo se zde tak silně vyhraňuje. Nijak zde zpochybňování parlamentní demokracie nevnímám. To se ale dá říci o vašem zpochybňování. On ten vámi nenáviděný Babiš nebyl z****n dle našich zákonů! Ta vláda která "nebude naše" bude čí, a jak bude z****na? Děkuji!
Miroslava Kapalová
03.03.21
Asi už se opakuji, ale pro mne víc než změna ústavy by se zdálo přínosné znovuobnovit, vybavit a vyškolit odborníky (potažmo i dobrovolníky )v Civilní obraně. Mám pocit že nás určité kruhy pomaloučku posouvají k válce, aspoň bychom byli více poučeni i připraveni a exist. by smysluplná organizace.
Ladislav Kašpar
03.03.21
Všem těm kteří zde zpochybňují parlam. demokracii bych rád připomněl dobu po volbách kdy se situace obrátí, váš chlebodárce uteče do Dubaje, to budete chtít zase nové vládě (už nebude vaše) toto privilegium z ústavy zase vymazat? Ústava zde není pro babiše. Soc. dem. se to už s 3% naštěstí netýká.
Zdeněk Škromach
03.03.21
Jsou situace, kdy je nutné dělat odborné kroky bez politikaření.
Viktor Kopper
02.03.21
Současné zkušenosti s ÚS a chytračení opozice je pádným důvodem pro právo vlády.
Petr Kudrnáč
02.03.21
ANO vláda. Představte si katastrofický film, že na naše území dopadne rozsáhlý déšť meteoritů a nebude fungovat zásadní infrastruktura. Takových situací mám v rukávu ještě víc.
Čekat až se sejde parlament a až se sejde senát a čekat až něco rozhodnou je v tom filmu pouze tragikomická epizoda.
Aloisie Jurkovičová
02.03.21
Takový postup by byl v případě nutnosti rychlé reakce operativnější.
Aloisie Jurkovičová
02.03.21
Takový postup by byl v případě nutnosti rychlé reakce operativnější.
Blažena Slavíková
02.03.21
Souhlasím, je třeba řešit závazná opatření co nejrychleji a se zodpovědnostmi vlády, která má naší plnou důvěru.
Vratislav Kozák
02.03.21
Ano, je to mnohem operativnější. A. B. má pravdu, že parlament je žvanírna.
Jiří Kroutil
02.03.21
Jsme parlamentní demokracií a je nutné přistupovat ke změnám zákonů, zejména ústavních s rozvahou. Parlament má svoji úlohu a sněmovna se senátem musí vyjádřit svůj souhlas. Se zkušenostmi s vládami postkomunistických zemí je nutné postupovat pomalu, opatrně a evolučně, ne revolučně na základě emocí
Miloslav Svozil
02.03.21
Souhlasím, neboť by zase v parlamentu byla několikahodinová diskuse, poslanci jako obvykle se začnou předvádět před kamerami a bude z toho opět divadlo jako vždy. Nebo parlament by to poslal do senátu, ten jako vždy to vrátí neboť je tam banda darmožroutů, parlament je přehlasuje a bude po válce.
Bohdan SALVET
02.03.21
Souhlasím, protože jak je vidět, i parlament ne vždy vyjadřuje názor lidu ČR, a vláda má mít důvěru, za určitých podmínek (stav ohrožení a nebezpečí, neprodlené řešení situace apod.) rychle přijmout nutná opatření. Co se týče prodloužení VO a odkladu V, bylo by účelné otázku V komplexně vyřešit
Lubomír Sazeček
02.03.21
Zneužít se dá vše, proto to nemůže být důvod k odmítnutí!
Miroslava Kapalová
02.03.21
Hlasuji ne, protože mi to zavání diktaturou a lámání ústavy tímto směrem se mi nelíbí, bude to zneužitelné!